Η συμφωνία του ΟΣΕ με HP στηρίζεται κύρια στην επιλογή της δεύτερης να περιορίσει το ανθρακικό αποτύπωμα των προϊόντων της (το ίδιο προσπαθεί να κάνει ναυλώνοντας τρένα για απ' ευθείας μεταφορά από Κίνα σε Γερμανία, αντικαθιστώντας αεροπλάνα) μειώνοντας το χρόνο της θαλάσσιας μεταφοράς, προτιμώντας το πρώτο γεωγραφικά Ευρωπαϊκό λιμάνι (αντί του Ρότερνταμ που ως τώρα χρησιμοποιούσε). Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθεί να κερδίσει εμπορευματικό έργο (κατά κανόνα κερδοφόρο) για να επιβιώσει και προσπαθεί εδώ και δυο χρόνια να προωθήσει τη μεταφορά containers σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη αλλά και μέχρι Αυστρία, Ουγγαρία και Τσεχία.
Ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Θανάσης Παπακωνσταντίνου σχολιάζει την παρουσία του Πρωθυπουργού στην υπογραφή της συμφωνίας των δύο εταιρειών:
«Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν αντιτίθενται σε επιχειρηματικές συμφωνίες που έστω και μερικώς είναι επωφελείς για τη χώρα μας. Από τη συγκεκριμένη συμφωνία το όφελος που προκύπτει είναι για τον ΟΣΕ και τις πράσινες μεταφορές. Γιατί τα containers θα μεταφέρονται transit από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη, όπου θα εκτελωνίζονται (εκεί θα αποδίδεται τελικά ο ΦΠΑ). Ο κ. Σαμαράς ή όποιος άλλος στη θέση του θα ήταν σαφώς χρήσιμος αν με τη μεσολάβηση του, ένα μέρος των φορτίων, που ως τελικά προϊόντα προορίζεται για τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα μπορούσαν να έχουν ως βάση την ευρύτερη και υποβαθμισμένη περιοχή του Πειραιά, τόσο ως προς τη συναρμολόγηση, όσο και τη διαμετακομιδή τους). Μ' ένα όφελος σαφώς υψηλότερο άμεσα (ΦΠΑ) και έμμεσα (θέσεις εργασίας). Τότε ο πρωθυπουργός θα είχε λόγο να πανηγυρίζει και όχι να απαθανατίζεται στις κάμερες!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου