Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

Το μνημόνιο είναι εδώ και το ακολουθώ μας είπε σήμερα ο Δήμαρχος




Κυριάκος  Τσιπούρας
Ούτε ένας μήνας δεν πέρασε από την ορκωμοσία του νέου δημοτικού συμβουλίου και η νέα δημοτική αρχή έδειξε πόσο μνημονιακή είναι. Η εισήγηση του Δημάρχου σχεδιάστηκε κάτω από την μνημονιακή θέληση και την τροικανική μπότα που επιβάλει την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και των δραστηριοτήτων του. Το προτεινόμενο σχέδιο διάσπασης ουσιαστικά του ΟΛΠ και παραχώρησης μέρος των δραστηριοτήτων στο Δήμο αν δεν είναι προσυμφωνημένο με την κυβέρνηση και την τρόικα φαντάζει ως μία απεγνωσμένη λύση ενός ηττημένου πριν την άνευ όρων παράδοση του λιμανιού και του ΟΛΠ, όπως άλλωστε βιώνει τα τελευταία χρόνια και ο πειραϊκός λαός, στην θύελλα των μνημονίων. Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε πριν την συνεδρίαση.


Επιχειρηματικό λάθος ή προσυμφωνημένο σχέδιο η πρόταση του δήμου για την ΟΛΠ Α.Ε.

Αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και με τους παραλιμένιους δήμους και την αντιπεριφέρεια Πειραιά ο δήμαρχος Πειραιά θέτει προς ψήφιση στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο[1] ένα σχέδιο οικονομοτεχνικά φτωχό και έωλο και που δεν συνάδει με τις προεκλογικές εξαγγελίες της δημοτικής του παράταξης[2].
Η πρόταση που θα κατατεθεί απαιτεί από τους μετόχους της ΟΛΠ να σπάσει η εταιρεία σε δύο ή και περισσότερα μέρη δίνοντας στο δήμο ένα μικρό μέρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας που αποτελούν το 23% επί του συνόλου με βάση τα δημοσιευθέντα έσοδα του 2013[3]. Καλείται επίσης να συμφωνήσουν επενδυτές και μεγαλομέτοχοι όπως το ΤΑΙΠΕΔ να ξεχάσουν την κεντρική πολιτική γραμμή και των μνημονιακών δεσμεύσεων που εκφράζετε μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Η εισήγηση του Δημάρχου Πειραιώς με τα μέχρι τώρα στοιχεία που μας έδωσε φαίνεται ότι η δημοτική αρχή δεν θέλει να παίζει ενεργό ρόλο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του ΟΛΠ όπως προεκλογικά έλεγε αφού δεν επιθυμεί την έντονη παρουσία στο διοικητικό συμβούλιο μιας  εταιρείας που διαχειρίζεται το CAR TERMINAL και το Σ.ΕΜΠΟ-Προβλήτα Ι και αποφέρει καθαρά και στο χέρι έσοδα που φτάνουν το 36% των συνολικών εσόδων.
Δεν επιθυμεί να συμμετέχει σε μία εταιρεία που  έχει συμφέροντα στην περιοχή των λιπασμάτων Δραπετσώνας, σε πολιτιστικά μνημεία όπως την Ηετιώνια πύλη, την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, το πορθμείο Περάματος Σαλαμίνας, τον ιστορικό τόπο της Σαλαμίνας κ.α.
Βέβαια προεκλογικά τόσο ο ίδιος όσο και στελέχη της παράταξης του συνεχώς μιλούσαν για μία εταιρεία δημοσίων συμφερόντων αλλά που παραχωρεί ότι μπορεί στα πρότυπα της παραχώρησης της προβλήτας 2 στην COSCO, κάτι που με την σημερινή πρόταση το έχουν απεμπολήσει.
Η πρόταση αυτή, ενώ έχει ως βασική αρχή την ύπαρξη μία εταιρείας δημοσίων συμφερόντων, προτείνει την ίδρυση μία εταιρείας που θα  απέχει από όλες εκείνες τις δραστηριότητες και δυνατότητες που μπορούν να βοηθήσουν και να δώσουν μία πράσινη βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική στο Πειραιά. Ο Δήμος Πειραιά δεν θα μπορεί να έχει καμία δυνατότητα παρέμβασης στην αναγκαία στροφή σε πράσινες δραστηριότητες που απαιτείται στην λειτουργία της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, στην συνέχιση των σχεδιασμών της λεγόμενης πολιτιστικής ακτής και όλων αυτών των παρεμβάσεων που μπορούν να κάνουν πιο φιλικό και πιο πράσινο την περιοχή γύρω από το μεγάλο λιμάνι τη χώρας.
Επομένως η εισήγηση του Δημάρχου  δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή και ζητείται η απόσυρση του και η έναρξη διαλόγου με όλους τους φορείς και τους εργαζόμενους με στόχο την ενεργό συμμετοχή του δήμου στο διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΠ Α.Ε, και την επαναφορά των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου