Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Μόνον η μετατροπή του Πειραιά σε Πράσινη πόλη θα επιτρέψει την τουριστική ανάπτυξη


Στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, που το κράτος βρίσκεται ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία, η ανάπτυξη δεν μπορεί να προέλθει από κρατικά κεφάλαια. Η μοναδική ελπίδα για ανάκαμψη βρίσκεται στις ιδιωτικές επενδύσεις και στον τουρισμό. Για το λόγο αυτό οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά από την COSCO και η πρόθεση των Κινέζων να μετατρέψουν τον Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου για τα κινεζικά προϊόντα με επενδύσεις 3 δις ευρώ σε πρώτη φάση, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ανάσα ζωής για την οικονομία της περιοχής. Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε καμιά περίπτωση δεν είναι εναντίον της σωστής ανάπτυξης στο βαθμό που σέβεται το περιβάλλον και προσφέρει δουλειά στον κόσμο.

Σημαντική είναι επίσης και η προσπάθεια για να γίνει ο Πειραιάς κέντρο κρουαζιέρας, κάτι που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του τουρισμού. Για να ωφεληθεί όμως ο Πειραιάς από αυτήν την προσπάθεια, το τουριστικό τρενάκι που πρόσφατα εγκαινίασε ο Δήμος δεν είναι αρκετό. Η σημερινή εικόνα υποβάθμισης που παρουσιάζει η πόλη του Πειραιά μόνον οίκτο και αποστροφή μπορεί να προκαλέσει στους επισκέπτες. Βρώμικα πεζοδρόμια γεμάτα εμπόδια, πεζόδρομοι που έχουν μετατραπεί σε πάρκιν με την πλήρη ανοχή της δημοτικής αστυνομίας, δρόμοι μποτιλιαρισμένοι, αποπνικτική ατμόσφαιρα από τη ζέστη και τους ρύπους των χιλιάδων τροχοφόρων, και ανυπαρξία χώρων πρασίνου, είναι η θλιβερή εικόνα που θα αντικρίσει ο τουρίστας.

Αν η Νομαρχία και ο Δήμος του Πειραιά ενδιαφέρονται πραγματικά για την τουριστική αξιοποίηση της επίσκεψης των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι, θα πρέπει να πάρουν μερικές γενναίες πολιτικές αποφάσεις, που έχουν ελάχιστο οικονομικό κόστος, θα αναβαθμίσουν όμως την πόλης μας σημαντικά και θα την κάνουν ελκυστική στους επισκέπτες της:

- Αυστηρή εφαρμογή των κανόνων στάθμευσης.

- Απελευθέρωση όλων των πεζοδρομίων και των πεζόδρομων της πόλης από τα παρανόμως σταθμευμένα τροχοφόρα.

- Διαπλάτυνση πεζοδρομίων, απομάκρυνση όλων των εμποδίων και επιδιόρθωση των κατεστραμμένων πλακοστρώσεων.

- Δενδροφύτευση κάθε ελεύθερου χώρου που έχει απομείνει σ’ αυτήν την πόλη। Κάθε νησίδα πρασίνου βελτιώνει δραματικά το μικροκλίμα της περιοχής και αποτελεί όαση δροσιάς την περίοδου του καλοκαιριού.

- Δημιουργία εκτεταμένου δικτύου πεζοδρόμων στο κέντρο της πόλης που να μπορεί ο επισκέπτης να κάνει ευχάριστα τον περίπατό του, να πιεί τον καφέ του και να ψωνίσει στα μαγαζιά.

- Εφαρμογή αυστηρού κανονισμού στον εφοδιασμό των καταστημάτων, όπως ακριβώς έγινε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, κι όπως γίνεται στις περισσότερες σοβαρές πόλεις του κόσμου.


Μια ποιο προχωρημένη ιδέα, που όμως θα είχε ακόμα μεγαλύτερη συμβολή στην αναβάθμιση της ζωής όλων μας, είναι να μετατρέψουμε την πόλης μας σε πόλη χωρίς καθόλου ΙΧ αυτοκίνητα. Μόνο με ΜΜΜ, ενώ ο εφοδιασμός των καταστημάτων θα γίνεται τις πολύ πρωινές ώρες ώστε να μην ενοχλούν καθόλου. Μια τέτοια πρόταση θα πρέπει να συζητηθεί για αρκετό χρονικό διάστημα και οι τελικές αποφάσεις να ληφθούν με δημοψήφισμα, ώστε να μην υπάρχουν αντιδράσεις. Χρειάζεται φαντασία και αποφασιστικότητα ώστε να ξεφύγουμε από τη μίζερη καθημερινότητα του μποτιλιαρίσματος, της ρύπανσης και του άγχους και να πάμε σε μια πόλη που θα είναι όαση για τους πεζούς και τους ποδηλάτες,

Δημήτρης Κουτσουρέλης
Μέλος της ΤΠΚ Πειραιά των Οικολόγων Πράσινων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου